U okviru ovogodišnjeg Međunarodnog sajma nameštaja u Milanu – Salone del. Mobile vodeći proizvođači nameštaja Balkana, Prostoria i Zanat, uz sve prepoznatljiviji Nunc iz Đakova, predstavlili su svoje proizvode, a za mikser.rs govore nam o svojim utiscima sa Sajma, o tome šta su ove godine predstavili, kao i o identitetima i vizijama njihovih brendova.
Ključni element u identitetu Zanata iz Bosne i Hercegovine je korišćenje tradicionalne drvorezbarske tehnike koja je 2017. godine uvrštena na UNESCO-vu listu nematerijalne baštine.
“Ova tehnika prožima se kroz proizvode Zanata dajući im specifični karakter naglašavajući taktilnost materijala. Ovde na štandu imamo jednog izvrsnog mladog majstora drvorezbarstva Alija Šahinovića koji demonstrira način na koji nastaju naši proizvodi, privlači ogromnu pažnju. Ljudi često ne povezuju da se to radi ručno, iznenađeni su kada vide koliko znanja i napora zahteva da se dobije svaki od proizvoda Zanata”, kaže za mikser.rs Orhan Nikšić, jedan od osnivača.
Zanatovi proizvodi dobili su sjajne reakcije, kako od klijenata, tako i od kritičara i medija.
“Nismo ni sumnjali da će to tako biti jer smo stvarno zadovoljni novim proizvodima i nismo mogli da dočekamo da ih predstavimo na sajmu. Imali smo dug period za vreme pandemije da razmišljamo i da radimo na tome marljivo i konačno smo dobili priliku da svetu pokažemo proizvode uživo jer je zaista teško doživeti proizvode Zanata samo kroz sliku. Bitan deo dizajnerskog identiteta našeg brenda je taktilnost – dodirnuti proizvode, videti ih uživo, probati, sesti”, dodaje Orhan.
Za Markicu Stanušića, direktora Ankona Grupe i pokretača brenda Nunc, milanski sajam je od izuzetne važnosti za predstavljanje i izuzetno dobra prilika za Nunc, dizajnerski brend namešaja iz Hrvatske
“Salone del. Mobile nam jako mnogo znači jer smo nakon dve godine izostanka sajmova jedva čekali da se predstavimo i sada za to imamo priliku u Milanu. Ni u najboljim snovima nismo mogli zamisliti da ćemo imati tako dobar feedback. Drago nam je da su mišljenja ljudi koji su nas posetili takva da misle da smo drugačiji od drugih i mislim da smo napravili sjajan iskorak.”
“Nunc dolazi iz dela Slavonije gde imamo jako lep prirodni resurs,a to je slavonski hrast, tako da smo njime oplemenili naše proizvode pripremajući se za ovaj sajam. Ljudi to veoma prepoznaju i cene pa smo dobijali i veoma pozitivne komentare – dizajn, kvalitet i osveženje”, kaže Markica.
Prostoria, dizajnerski brend iz Hrvatske, takođe je deo ovogodišnjeg Salone del. Mobile. Njihova priča zasniva se na ponovnom uspostavljanju kontinuiteta u Hrvatskoj i Centralnoj Europi, i promovisanju vitalne, a nedovoljno prepoznate dizajnerske scene sa značajnom tradicijom i znanjem u industriji nameštaja.